Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

Μίλα μου...βρώμικα*


Όταν στα τριάμισί του ο Παναγιώτης, δεν μίλαγε ακόμη, ακούγαμε με δυσφορία τους φίλους μας να παραπονιούνται για το ''βρώμικο'' λεξιλόγιο των παιδιών τους, που πολλές φορές τους έφερνε σε δύσκολη θέση. Τι ακούνε τα παιδιά απο τη τηλεόραση (τσ, τσ, τσ) και πως τα άτιμα την αρπάζουν την απαγορευμένη λέξη και στην πετάνε στα μούτρα και σε κάνουν ρόμπα κλπ. κλπ. ανοησίες. Γινόμασταν λίγο κακοί μαζί τους (έξω από το χορό γαρ, ή στο σπίτι του κρεμασμένου...διαλέγετε και παίρνετε, μας σκιαγραφούν και τα δύο) και τους ενοχοποιούσαμε:

Εσείς φταίτε, που αφήνετε τα παιδιά σας να βλέπουν τηλεόραση και δη προγράμματα της ζώνης ενηλίκων (τα δικά μας βλέπουν μόνο dvd με ελεγμένο περιεχόμενο), ή πρέπει να προσέχετε πως μιλάτε μπροστά τους (μερικοί φίλοι μας το μ.λακα το έχουν ψωμοτύρι για κάθε περίπτωση) ή τι χαχανίζεις κυρά μου όταν το παιδί σου εκστομίσει για πρώτη φορά την απαγορευμένη; Ούτε να χαχανίζεις, ούτε να αγριέψεις. Τοίχος πρέπει να είσαι και άλλα τέτοια.

Στο αυτοκίνητο, στο δρόμο της επιστροφής για το σπίτι....βουβαμάρα και πότε πότε κρυφοαναστεναγμός (από μένα). Στο φανάρι, ο μπαμπάς χτύπαγε τη γροθιά του στο τιμόνι και αγανακτώντας:

''Ας μίλαγε και ας με έλεγε μ.λακα, όλη μέρα. Μόνο να μίλαγε''

''Ας έλεγε και χειρότερα από το μαλάκα'' εγώ


...και ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και ο Παναγιώτης άρχισε να κουτσομιλάει τα παναγιωτιδικά του...

Τους τελευταίους δύο μήνες που έχει αρχίσει τις ερωτήσεις με τα ''πως'' και τα ''γιατί'' πρόσθεσε και ερωτήσεις του τύπου ''τι σημαίνει'';

Ο μπαμπάς έχει εκνευρισθεί με άλλον οδηγό που κάνει παράνομη προσπέραση και... ''τι μ.λακίες κάνει ο μ.λάκας;''

''Μπαμπά, τι (ση)ναίνει ακίες;'' το αστέρι μου με τις απορίες του!

''Με συγχωρείς Παν. , έκανα λάθος δεν έπρεπε να πω αυτή τη λέξη. Σημαίνει βλακείες''

''Γιατί μπαμπά;''

''Γιατί δεν είναι ωραία λέξη, δεν είναι καλή και δεν πρέπει να τη λέμε. Θα με συγχωρήσεις;''


...και ξανά μανά το πλήρωμα... των ημερών και ακούει τον μπαμπά (ναι, αυτόν πάλι, γιατί εγώ δεν μιλάω, σκέφτομαι) να λέει γ.μωτο.

''Μπαμπά, τι είναι μαμώτο;''

''Α, Παναγιώτη, με συγχωρείς, είναι κακή λέξη, δεν πρέπει να τη λέμε, θα με συγχωρήσεις;''


Χθές, προκειμένου να μη κάνει μπάνιο, μου έκανε ναζάκια και τζιριτζάντζουλες. Άντε, βρε κλανιάρη, του λέω, μπες στο μπάνιο.

''Μαμά, νιανιάης, (εί)ναι κακή τέτη, ε πέπει μέμε'' και μου έκλεισε το στόμα

''Ποιός σου το είπε αυτό; ο μπαμπάς;'' ανάμεσα από τα δάχτυλά του, η φωνή μου.

''Οχι, εγώ το πείπα(λέω)''

''Με συγχωρείς Παναγιώτη, δεν έπρεπε να πω αυτή τη λέξη, έχεις δίκιο''

Αφού, το παιδί σέβεται το γεγονός οτι υπάρχουν κάποιες απαγορευμένες λέξεις που δεν πρέπει να λέμε και δεν τις έχει πει ούτε για πλάκα, θα σεβαστώ και γω (προς το παρόν και όσο δεν είναι πρόβλημα) την άποψή του για οποια λέξη θεωρήσει ως κακή και απαγορευμένη και δεν θα τη ξαναπώ μπροστά του. Οπότε, η λέξη ...κλανιάρης ..διαγράφεται από το λεξιλόγιό μας.


Η μόνη βρώμικη λέξη που λέει, είναι η λέξη ''βρωμιά'' που στα παναγιωτιδικά προφέρεται σαν ''.ουνιά'' με ένα μ στην αρχή!

Αν, πω στον περίγυρο οτι φταίει η τηλεόραση, λέτε να με πιστέψουν; (χα, ας καγχάσω)

Ειλικρινά, δεν δίνω μία για το τι μπορεί να σκέφτονται...

Το παιδί μου μιλάει, μιλάει...και δεν πα να μιλάει ''βρώμικα'', δεν πα να μιλάει παναγιωτιδικά.
Μου αρκεί, που τις περισσότερες φορές επικοινωνούμε...!
*Στην ψιλοάσχετη-ψιλοσχετική φωτογραφία της ελληνίδας Barbie, η Κλέλια Ρένεση, πρωταγωνίστρια στη τηλεοπτική σειρά με τον ομώνυμο τίτλο (Μίλα μου, βρώμικα).
Δεν παρακολουθούμε τηλεόραση (είπαμε μόνο dvd), αλλά το κοριτσάκι είναι φυσικά ...πατριωτάκι!!!

6 σχόλια:

  1. Ο Παναγιωτάκης οφείλω να ομολογήσω ότι με έχει κατακτήσει για τα καλά! Σημασία έχει ότι το παιδί μπορεί και εκφράζεται και λέει αυτό που θέλει. Και ας είναι και "βρώμικα" και όπως να 'ναι. Μπράβο Ιωάννα μου σε θαυμάζω σα μαμά και το ξέρεις, να είστε πάντα καλά και ΧΑΡΟΥΜΕΝΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!
    Φιλιά στα ζουζουνάκια και τα δύο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μπραβο το τσακαλακι!!!
    ειδες μιλαει μωρε και σιγα σιγα θα μιλησει ακομα καλυτερα και πιο καθαρα...
    δεν λεω...θελει πολυ υπομονη κι εμεις οι απεξω ευκολα ισως τα λεμε αλλα ειλικρινα πιστευω πως θα αποδωσουν οι προσπαθειες...

    καλε κυρια μπορω κι εγω αντι για βρωμια να λεω "ουνια" με ενα μ μπροστα...;πολυ με αρεσε...:)

    πολλα νεραιδενια φιλακια ιωαννα μου!!!
    φιλα μου και το μικρο μας τσακαλακι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άστον να τα πεί!!
    αφού τα λέει, έχει γούστο..
    άλλωστε όπως λένε, δέν υπάρχουν βρώμικες λέξεις, βρώμικα μυαλά υπάρχουν..

    εγώ μικρός, ήμουν λεξικό βρώμικων λέξεων.. είχαμε λέσχη με μπιλιάρδα και πδοοσφαιράκια και φαντάζεστε τί άκουγα και ρουφούσα σαν σφουγγάρι..
    μόνος του θα αποβάλλει ότι δέν πρέπει να λέει..

    έχει επίγνωση και αυτό πρέπει να χαίρεστε..

    καλές γιορτές εύχομαι!!

    χαιρετώ σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γελαω έτσι που τα λες. Μέσα στη σοβαρότητα του πράγματος, γελάω που σε βάζει στη θέση του ο Παναγιώτης. Βρε τι έχουμε πάθει.
    Άψογο το πατριωτάκι ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα πιο "βρώμικα" λόγια είναι πάντα σε πληθυντικό, στολισμένα με υποκριτικά χαμόγελα και συνήθως ακούγονται κάπως έτσι...
    "Ω μα βέβαια... Μα τι λέτε... Φυσικά και έχετε δίκιο... Μα παρακαλώ, περάστε πρώτος......"
    Τέτοιες βρωμιές να μην μάθεις να λες ποτέ Παναγιώτη και να μείνεις αυθεντικός με τις "..ουνιές" σου.

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μέτα μου, πάντα με το καλό λόγο εσύ, αλλά όχι και να με θαυμάζεις για ότι κάνεις και εσύ ή η καθεμιά από μας που μεγαλώνει παιδιά. Καλά Χριστούγεννα σου εύχομαι!

    Ναϊάδα μου, καλά λες θέλει υπομονή, θα τα πει κια καθαρά μέχρι τότε μπορείς και εσύ να λές ουνιά με το μ στην αρχή για κάθε βρωμιά

    Ευρύνοε, δεν ανησυχώ για το αν θα μιλήσει βρώμικα ή όχι. Αρκεί να μιλάει και να επικοινωνεί.
    Καλές γιορτές να έχεις και εσύ. Να περάσετε όμορφα.

    Κική μου, είναι αυτό που λένε η αλεπού εκατό χρονών...
    το πατριωτάκι; Έχει ωραία μαμά, αλλά και ένα θείο που στα νειάτα του ήταν θεός (τώρα δεν ξέρω, έχω χρόνια να τον συναντήσω)

    Φοράδα στ΄αλώνι, έχω ακούσει όμως και το άλλο ''καλύτερα μια υποκριτική ευγένεια παρά μια κατάφορη γαϊδουριά'' βέβαια τις περισσότερες φορές συναντάς ευγενικά γαϊδούρια,ή απλώς γαϊδούρια. Η αυθεντική ευγένεια σπανίζει, οπότε θα διαλέξω τα ευγενικά γαϊδούρια (αυτή είναι η πραγματικότητα...με το στανιό ανθρώπους μπορείς να τους κάνεις; ...Μόνο σε βάθος χρόνου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή