Τρίτη, 7 Ιουλίου 2009

Μάθε παιδί μου γράμματα!


Και τα δύο μου παιδιά από εμένα , τη μαμά τους, διδάχτηκαν πολύ λίγες λέξεις. Το λεξιλόγειό τους πλουτίστηκε και ιδίως του Παναγιώτη, είτε από τις λογοθεραπεύτριες, είτε - και ιδίως της Διονυσίας- από το σχολείο. Σαν γονιός πολλές φορές έχω νοιώσει ανεπαρκής, που δεν καταφέρνω να διδάξω, ή να μάθω κάτι στον Παναγιώτη. Ούτε πως να ζωγραφίζει, ούτε πως να πιάνει το μολύβι, ούτε πως να ντύνεται. Αυτά του τα έμαθε η εργοθεραπεύτρια.
Το προηγούμενο καλοκαίρι το είχα πάρει πολύ πατριωτικά το θέμα και είχα βάλει στοίχημα με τον εαυτό μου να του μάθω κάτι. Να μάθει κάτι από εμένα. Μακάρι, το αρχικό γράμμα του ονόματός του!
Ωστόσο το παιδί μου με εξέπληξε ευχάριστα. Δεν βαρυγκώμισε, δεν γκρίνιαξε, αλλά αντίθετα με ενδιαφέρον άκουγε τις λέξεις και τα ονόματα που αρχίζουν από Π! Το Π του Παναγιώτη, της πόρτας, του παράθυρου κλπ. Ενδιαφέρθηκε και για το γράμμα της Διονυσίας! Το Δ της Διονυσίας, του δράκου, του δέντρου, του δάσους ... Για τον Στέφανο! Το Σ του Στέφανου, του σκύλου, σαλιγκαριού ... Για την Βάσω! Το Β της Βάσως, του βιβλίου, της βάρκας... για τον Αντύπα, τον Κώστα, για την Νόρα, τη Λούλα ...τέλος πάντων με αυτό τον τρόπο, με δική του διάθεση και περιέργεια και πάντα με έναυσμα το όνομα κάποιου αγαπημένου φίλου ή συγγενή, έμαθε να αναγνωρίζει δέκα με δεκαπέντε γράμματα.
Αχ, κάπου στην άκρη του μυαλού μου, σκέφτομαι οτι αν δεν τον βοηθήσει η γλώσσα να εκφραστεί θα τον βοηθήσει η γραφή, ή η τεχνολογία, πληκτρολογώντας.

Ένα ωραίο απόγευμα καθόμαστε μπροστά στο σπιτάκι- πρόσοψη της Fisher- Price και παίζουμε τους επισκέπτες που χτυπάνε το κουδούνι ( η Διονυσία πρέπει να ανοίξει την πόρτα και να κάνει την έκπληκτη και να μας καλέσει για καφέ). Ο Παναγιώτης παρατηρεί τα γράμματα του το αλφαβήτου που είναι στη πρόσοψη:
''Μαμά Β, Βάβω''
''Ναι, το Β της Βάσως''
''Τό ...'ναι Ν Νόα''
''Ναι το Ν της Νόρας. Και αυτό ποιό είναι μωρό μου;'' και δείχνω το Π.
''Π, Ντόντη''απαντάει με ενθουσιασμό. Έτσι λέει το όνομά του! Ντόντη! Δράττομαι της ευκαιρίας να του μάθω κάτι επιπλέον από τα...''καλοκαιρινά γράμματα''.
''Αυτό Παναγιώτη, είναι το Ρρρρ''
''Όχι μαμά!'' και κουνάει το κεφάλι του με ύφος ξερόλα.
''Είναι το Ρ (πι) του Parking''

Είπε κανείς τίποτα για γλωσσικό στρουκτουραλισμό;
Α, ναι, ο Σωσσύρ!

Ο φετινός καλοκαιρινός κατάλογος στόχων, περιλαμβάνει:
-Λουτρό ρημάτων
-Να μάθει το όνομά του ως τετρασύλλαβο
-Να γενικεύσει άρθρα, συμπλεκτικό σύνδεσμο
-Περιγραφή εικόνων
-Να απαντάει στην ερώτηση ''τι ομάδα είσαι;'' έστω και μηχανικά
-Και να μάθει την διεθνή γλώσσα των αγοριών: να παίζει μπάλα!

Σας φαίνονται ουτοπικοί, αυτοί οι στόχοι;


3 σχόλια:

  1. ''τι ομάδα είσαι;'' Μάλλον... τι κορμίτης είσαι;
    Aυτό σίγουρα θα τον ενδιαφέρει περισσότερο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να κάνεις ό,τι κάνουμε όταν θέλουμε να κάνουμε δίαιτα. Βάζουμε μικρούς στόχους αρχικά, για να μην απογοητευτούμε. Είπαμε. Χρειάζεται κι αυτός διακοπές! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. vasso,
    θέλει να είναι με αυτούς που είναι δυνατοί και κερδίζουν, αδιάφορο αν είναι καλοί ή κακοί. Αρκεί να κερδίζουν. Ξέρεις οτι εδώ έχουμε θέμα. ατελείωτοι οι καυγάδες με την αδελφή του για το ποιός είναι νικητής ή πρώτος.

    Kiki,
    Αυτό που κάνω εγώ όταν αποφασίζω να κάνω δίαιτα -και είμαι πολύ σταθερή σε αυτό- είναι να την ξεκινάω πάντα από Δευτέρα. Ακόμη αναρωτιέμαι όμως για το ποιά Δευτέρα θα είναι αυτή. Οπότε όπως καταλαβαίνεις...στις καλένδες και η δίαιτα και οι στόχοι (όταν είναι ανέφικτοι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή